Az élhetőbb vállalkozói hétköznapokért

BusinessBonBon

BusinessBonBon

Vállalati információs rendszerek

2015. március 16. - businessbonbon

informacio.pngVannak szavak, kifejezések, amelyeket nagyon sokan használnak, de nagyon kevesen tudják, hogy valójában mit jelentenek. Ezeknek a szavaknak egy jelentős része valamilyen szakmához kapcsolódik, esetleg egy szakma elnevezése. Természetesen ezeket a szavakat mindenki felruházza valamilyen jelentéssel. Sok esetben az a félreértések forrása egy kommunikációs folyamatban, hogy a benne résztvevők a használt szavakat eltérő jelentéssel használják. Rosszabb esetben olyan szavak, kifejezések hangzanak el, amelyek a másik fél számára semmiféle jelentéstartalommal nem bírnak, de szégyelli megkérdezni, hogy mit is értsen az adott kifejezésen pontosan.

Nemrég egy társaságban szóba került a személyiségfejlesztés. Az egyik résztvevő azt kérdezte: a személyiségfejlesztés az nem valami „humbug”? A személyiségfejlesztés egy többlépcsős folyamat, amelyben igyekeznek az illető hitrendszereit, gondolkodási és cselekvési szokásait feltérképezni, és a régi, már nem használható szokásokat lecserélni újakra, amelyek jobban segítik az illetőt jelenlegi élethelyzetében. Lehet, hogy erre a folyamatra nem a legjobb szó a személyiségfejlesztés, ám ezen kívül csak bonyolult magyarázatokkal lehetne leírni, egy szóval nagyon nehezen, vagy sehogy.

Néhány nappal később egy üzletemberekből álló társaságban a szervezetfejlesztés került szóba, és nagyjából hasonló kritikákat lehetett hallani ezzel kapcsolatban, mint korábban a személyiségfejlesztéssel. Nos, a szervezetfejlesztés is egy folyamat. Nem szól másról, mint feltárja a szervezetben lévő szokásokat, írott és íratlan szabályokat. Megvizsgálja, hogy melyek azok a szokások, szabályok, amelyek korábban a szervezet egy megelőző életszakaszában jó szolgálatot tettek, de mára inkább akadályozzák, mint segítik a kitűzött célok elérését. Majd ezeket az elavult szokásokat és szabályokat lecserélik olyanokra, amelyek a szervezet segítségére vannak a célok elérésében

Ez gyakran azt jelenti, hogy korábban szájhagyomány útján terjedő információkat leírnak, a döntésekhez világos támpontokat jelölnek ki, a folyamatokat, az információ áramlását, a jogosultsági és felelősségi köröket egyértelműen definiálják. Mindezek következtében a szervezet működése átláthatóbb és hatékonyabb lesz. A folyamatok felgyorsulnak, mert mindenki pontosan tudja a dolgát, és mindenkinek a megfelelő pillanatban rendelkezésére áll a számára szükséges információ, és minden, az eredményes munkavégzéshez szükséges egyéb erőforrás.

Minden vállalkozás az indulásakor bizonyos szempontból kényszerpályán mozog. Általában forráshiánnyal küzd, és ez olyan szükségmegoldásokat eredményez, amelyek a kezdeti időben segítik az ügyfelek kiszolgálását és a szervezet növekedését, de a későbbiekben már gátjai a fejlődésnek. Sok cégvezető szinte babonásan ragaszkodik a korábban bevált megoldásokhoz, és hallani sem akar semmiféle változásról, miközben nem érzi túl jól magát a kialakult helyzetben.

Ennek az egyik legszemléletesebb példája, hogy állandóan túlterhelt, kialvatlan, a magánélete konfliktusokkal terhelt a rengeteg munkával töltött idő miatt, de hallani sem akar arról, hogy vizsgálja meg, mi az a feladat, amit rábízhatna valaki másra, és így saját munkaterheit csökkenthetné.

Amikor azt hallja, hogy be kellene vezetnie valamiféle belső vállalati információs rendszert, akkor mereven elzárkózik, és többnyire az a válasz, hogy a munkatársai vagy ő maga mindent Excel táblákban vezetnek, és ezekből minden adat bármikor kinyerhető. Ilyenkor többnyire „elfeledkezik” arról, hogy ha egy adott munkatárs éppen nem elérhető, akkor mennyi időt tölt valaki azzal, hogy megkeresse a megfelelő Excel táblát, amelyben a kolléga a releváns adatokat tárolja, és arról is, hogy ha ez a távollét hosszabb, akkor a megtalált adatok egyáltalán nem lesznek aktuálisak. Így nem csak feleslegesen sok időt vesz el más feladatoktól az adatok keresgélése, hanem ezekre alapozva még megalapozott döntést sem lehet hozni. Súlyosbítani szokta ezt a helyzetet, hogy általában ezekből az Excel táblákból egyetlen példány létezik, mert az adatok mentését sem végzik rendszeresen.

Egy vállalati információs rendszer bevezetése nem csak a fenti problémákat kezeli, hanem jól definiált folyamatokat, felelősségi és hatásköröket, ezen keresztül nagyobb szervezettséget és végső soron olcsóbb működést is eredményez.

Természetesen minden cégvezető szeretné, hogy a „cégében rend legyen, és bármikor rendelkezésére álljanak releváns, aktuális adatok néhány perc alatt”, de a vállalati információs rendszerekkel kapcsolatban munkál a fejükben egy sereg téves elképzelésből, saját, vagy mások rossz tapasztalataiból adódó félelem is.

Ezek a félelmek:

- túl drága,

- túl sokba kerül, és túl sokáig tart a bevezetés

- túl sokba kerül az üzemeltetés

- túl bonyolult a megtanulása

- nem tudja kielégíteni a speciális igényeinket, és túl bonyolult, sokáig tart, és sokba kerül a testre szabása.

- feleslegesen sok időt vesz el a rendszer működtetése, adatokkal való feltöltése a munkatársaktól

Ezek a félelmek teljesen megalapozottak egy nagyvállalati rendszerrel kapcsolatban. Ma már számtalan, direkt a kisebb vállalkozások igényeire szabott információs rendszer elérhető.

Ezek egyike a BusinessBonBon Vállalatnavigátor. A Vállalatnavigátor lefedi és nyomon követi egy vállalkozás folyamatait, nem igényel informatikai beruházást. Kezelése nem bonyolultabb egy Excel tábla kezelésénél, néhány óra alatt elsajátítható. A tárolt adatok köre rugalmasan a vállalkozás igényei szerint alakítható programozói tudás, vagy programozó igénybevétele nélkül.

Kockázat és kötelezettségek nélkül kipróbálható 30 napig.

Kattintson a részletekért: http://businessbonbon.hu/vallalatnavigator/

A bejegyzés trackback címe:

https://businessbonbon.blog.hu/api/trackback/id/tr767274055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása