Az élhetőbb vállalkozói hétköznapokért

BusinessBonBon

BusinessBonBon

Forrásteremtés

2015. január 23. - businessbonbon

deviza.jpgBeszélgetve a vállalkozókkal, néhány mondat refrénszerűen visszaköszön. Ezek általában három téma körül csoportosulnak:
– forráshiány / cash flow problémák
– időhiány
– alkalmazottakkal kapcsolatos problémák.

Természetesen a három probléma halmaz összefügg.

Első helyen rendszerint a pénz hiányát említik. Persze nem a pénz hiánya a valódi probléma, az már „csak” következménye valaminek, ami rosszul működik. Ezt az okot érdemes megkeresni, de a mai bejegyzés a forrásteremtésről szól.

Hogyan teremthet magának forrást egy vállalkozás?

- felvehet a vállalkozás banki hitelt
– indulhat pályázatokon
– a tulajdonosok a magán vagyonukból nyújthatnak átmeneti kölcsönt
– esetleg a tulajdonos, mint magánszemély adósodik el banknak vagy baráti körben, és ezt a pénzt forgatja be a vállalkozásába.

Általában ezek a lehetőségek jutnak a legtöbb vállalkozó, cégvezető eszébe. Ezek mindegyikének természetesen van létjogosultsága (talán az utolsó kivételével), és az esetek egy jelentős részében meg is oldják a forráshiány problémát, legalább is átmenetileg.

Mi a baj ezekkel a megoldásokkal?

Az, hogy mások döntésétől függ, tudja-e finanszírozni a vállalkozását.

Mit tehet egy cégvezető azért, hogy önerőből tudjon a vállalkozása forrást teremteni?

A válasz: növelje meg a bevételeit!

Ez túl egyszerűnek hangzik, ugyanakkor túl bonyolultnak is?

Normális esetben minden termék és szolgáltatás ára tartalmaz nyereséget is. A nyereség a bevétel azon része, ami miután kifizetett minden költséget és adót, megmarad a vállalkozásban, és szabadon felhasználható. Ha egy vállalkozás meg tudja növelni a bevételeit, akkor normális esetben nő a nyeresége, nő a szabadon felhasználható pénze.

Hogyan lehetséges megnövelni a bevételeket anélkül, hogy különösebben nagy költségekbe verné magát?

A legfontosabb, hogy a cégvezető szabadítsa fel magát a mindennapi értékesítési és az ügyfelek kiszolgálásával kapcsolatos feladatok alól, amennyire csak lehetséges. Az így felszabaduló időben pedig alkosson olyan stratégiát, ami a lehető legrövidebb idő alatt bevétele és nyeresége növekedését eredményezi.

Vizsgálja meg a következőket:

- milyen csoportokra bonthatók a vásárlói / ügyfelei?
– ezeknek a csoportoknak mik a közös jellemzői?
– mi az / mik azok a termékek és szolgáltatások, amelyeken a legnagyobb nyereséget éri el?
– hogyan érhetné el, hogy aki egyszer már vásárlója / ügyfele volt, az újra vásároljon?
– mivel ösztönözhetné a vásárlóit / ügyfeleit, hogy új vásárlókat küldjenek hozzá?
– milyen eddig nem használt csatornákon keresztül érhetné el a potenciális vásárlóit?
– milyen új szolgáltatásokkal tudná kiegészíteni a meglévő szolgáltatási palettáját, amelyek azonnal bevételt termelnek, mert a vásárló előre, vagy a vásárlás pillanatában fizet, nem pedig utólag?
– hogyan érhetné el, hogy minél több terméket és szolgáltatást a vásárlók előre kifizessenek részben vagy egészben?

Ha egy cégvezetőnek olvasva a fentieket, az az első gondolata, hogy erre nincs ideje, akkor a stratégiaalkotás előtt érdemes felülvizsgálnia saját napi munkarendjét, és megszabadulni mindazoktól a feladatoktól, amelyeket valaki más is el tud végezni. Ezek a feladatok bizonyára nagyon fontosak, sok közülük valószínűleg sürgős is, mégis át kell adnia őket valaki másnak, mert a legfontosabbtól, vállalkozása jövőjének megtervezésétől veszik el az időt.

Ha úgy érzi, hogy nincs olyan munkatársa, akire rá tudná bízni a feladatokat, hívja segítségül a BusinessBonBon Virtuális Asszisztenst, a gyors induláshoz pedig a Gyorsítósávot.

A bejegyzés trackback címe:

https://businessbonbon.blog.hu/api/trackback/id/tr317102531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása